Kinesio-tape Kinesio-tape
A teljesítmény- és tömegsport fejlődésével együtt vált a sérülés megelőzésére és kezelésére használt bandázsolás ismertté és kedveltté.
Dévény-módszer Dévény-módszer
A Dévény Speciális manuális technika- Gimnasztika Módszer (DSGM) megalkotója Dévény Anna gyógytornász, aki több mint 30 éve folytatja gyógyító tevékenységét.
Aktuális
Kezdőoldal » Aktuális » 3 dolog, amit bárcsak tudtál volna az első sérülésed előtt

3 dolog, amit bárcsak tudtál volna az első sérülésed előtt

2020.10.07.

csípő mobilizáció

 

Mindennapi életünk automatikus mozgások sorozata, melyek kivitelezése nem igényel erőfeszítést.

Ha rendszeresen sportolsz, szintén egy sor milliószor elvégzett mozgással dolgozol, melyeket az idegrendszered már szinte csukott szemmel vezérel. Képzelj el egy színdarabot a 20. előadásán: az összes színész betéve tudja a szöveget, a poénok pont jól sülnek el, tökéletes performansz! Ha futsz, kerékpározol, úszol, a te edzésedben is legtöbbször ugyanazok az izmok, ugyanabban a sorrendben dolgoznak, ugyanabban a testhelyzetben. Fennáll a kockázata annak, hogy a zsugorodásra amúgy is hajlamos és kitartóan terhelt izmok rövidülni fognak, csökken a rugalmasságuk, villog a piros lámpa: sérülés veszély! A kevésbé igénybe vett izmok viszont gyengébbek, hamarabb elfáradnak, tartó funkciójukat nehezen látják el, itt is villog a piros lámpa!

Az a jó hír, hogy precízen végzett, rendszeres nyújtással a sérülést el tudod kerülni.  Okos, rugalmas izmot pedig többirányú ingeradással, változatos edzéssel érhetsz el. Használd ki a transzferhatás „két legyet egy csapásra” lehetőségét! Azaz egyik edzés típusban megszerzett jártasságodnak köszönhetően egy másik sportban is ügyesen, gyorsan, jó koordinációval teljesítesz majd. Például a jóga, a pilates és a bringázás jól kombinálható.

Amennyiben az edzés életed meghatározó része, biztos egyetértesz velem abban hogy muszáj a mozgatórendszeredet kiegyensúlyozottan terhelni. Elengedhetetlen a mobilizálás, a nyújtás és az erősítés balansza az edzésedben! Fájdalmas izom, izompólya rövidüléshez , ín, szalag, ízületi tok sérüléshez vezethet, ha túl sok és egysíkú az erősítés, és/vagy lespórolod a nyújtást, a mobilizálást.

Így mozgasd át magad, próbáld ki:        Alexandra 3 perces fizioballos gyakorlatsora

Megsérültél?

Ne vesztgess túl sok időt pihenéssel! Gyógytornával kezdd el mihamarabb a regenerálódást! A gyógytornász változatosan alkalmaz majd aktív technikákat hogy újra megint sínen legyél. Arról nem is beszélve, hogy a további sérüléseket elkerülendő megtanulod a szabályos nyújtás, légzés, mobilizálás gyakorlatait.

 

Versenyzel?

Ez az infó fontos lehet neked: Kaposváron a Sevenhills Sportdiagnosztika lelkes edzői amatőr és profi futóknak, kerékpárosoknak, triatlonistáknak, és egyéb állóképességi sportolóknak állítanak össze edzéstervet. Így legyél még jobb, mint idén!

Veled baj tuti nem történik, ha velünk tartasz a további cikkeinket olvasva! Próbáld ki gyógytornász kollégáim tippjeit és építsd be az edzésedbe!

 

 

Dévai Gabriella

DSGM-szakgyógytornász

Dévai Fizioterápia

 



Lap tetejére