Aktuális

Köpölyözés

2020.12.02.

Mi az a köpölyözés?

A hagyományos népi gyógyászat igen kedvelt módszere és mi gyógytornászok is szívesen használjuk a mozgásterápia elemeként. Ez egy vákuum terápia, ami elsősorban a bőrre és a bőr alatti kötőszövetre, a legfelső izomrétegre hat. A köpölyben tartósan negatív nyomást hozunk létre, ami megemeli a bőrt, felhúzó erőhatást fejt ki a kötőszövetes hálóra (fasciára).

Miért jó ez, hogyan hat?

A beszívással javul a szöveti anyagcsere, megnő a vérellátás az adott területen és felgyorsul a salakanyagok elszállítása. A köpöllyel létrehozott tenziós erő fokozott kollagén szintézishez vezet, ezáltal erősíti a kötőszövetet.  Mindazon mozgásszervi problémáknál, amikor pl. az ízületek mozgásterjedelme csökken, tehát „nem mozog annyira”, a fájdalom álmatlan éjszakákat okoz, szívesen alkalmazzuk, mint kiegészítő kezelési módszert.

Szeretünk vele dolgozni, mert pikpakk felhelyezhető, a vákuumhatás pontosan, fokozatosan adagolható, nincs túl

sok és túl kevés húzás.

Mi történik a köpölyözéskor pontosan?

Technikáit tekintve, alkalmazhatjuk a köpölyt csúsztatva illetve statikusan, ültetve is. A csúsztatásnál a páciens beolajozott testfelületén a köpölybe szívjuk a bőrt, majd csúsztatni kezdjük azt. Attól függően hogy mely izmokra szeretnénk hatni, akár kérhetünk a pácienstől a köpöly mozgásával ellentétes irányú mozgásokat.

Statikus alkalmazva általában fájó pontra, sérülés helyére, letapadásokra, műtéti hegekre helyezzük fel, mellyel maximum 15 percig pihen a páciens. A köpölyt viselve az adott testtáj mozgását is kérhetjük, és a nehéz, fájdalmas mozdulatot gyakoroltatjuk.köpölyözés

Fájdalmas ez a technika?

Ezek a technikák fájdalommal járhatnak, az emberek tűrőképessége sokféle. A kötőszövet tulajdonságainak megfelelően keletkezhetnek lilás bevérzések.köpöly vákummal felhelyezés

Mindenkinek használható?

Néhány megbetegedés esetében nem alkalmazható a köpöly terápia, ezek például a daganatos megbetegedések, lázas állapot, epilepszia, pacemaker, vérzékenység, vérszegénység, erősen legyengült állapot.  Rendelőnkben, a komplex kezelésnek a köpölyözés csak egy része, a hosszantartó eredmény érdekében igyekszünk kiegészíteni a kezeléseket más módszerekkel is.

Felkeltettük érdeklődését, ugye? Szeretettel várjuk rendelőnkben!

Lap tetejére