Gerincpanaszok

A hát- és derékfájdalmaknak számtalan kiváltó oka lehet, belszervi betegségek is adhatnak például lapockához húzódó (szív eredetű), vagy (kismedencei szervekből eredő) deréktájon jelentkező fájdalmat. A kezelés és a gyógyulás szempontjából minden esetben pontos orvosi diagnózisra van szükség!

A gerinc nyaki szakasza a legmozgékonyabb, ezért a csigolyák ízületi felszínei hamarabb elhasználódnak és sajnos már fiatal korban is tapasztalhatóak az alábbi problémák:

- csigolya elcsúszása

- csigolyák közti kisízületek kopása, csontfelrakódás

- porckorongsérv, vagy gerincsérv, mely hátra boltosulva a gerincvelőt, oldalra boltosulva az ideggyököt nyomja.

- nyaki borda, mely nyomhatja a gerincvelői ideget.

A nyaki gerinc szakaszon az ideggyök, és a gerincvelő nyomódása a kar, a kéz, és az ujjak érzészavarát, izomgyengeségét, zsibbadását, mozgáskiesését okozza.

Molnár PetraA háti és ágyéki gerincszakaszra jellemző elváltozások:

-  csigolyák elcsúszása

-  lumbágó

-  a csigolya kisízületek kopása, csontfelrakódás

-  porckorongsérv.

Az idegi érintettség tünetei: a farizmokba és az alsóvégtagba sugárzó fájdalom, érzészavar, izomgyengeség.

A lumbágó tüneteit egy rossz mozdulat, túlerőltetés, vagy vírusfertőzés idézi elő, melyek már akár 25 éves kortól tapasztalhatók. Tipikus mozdulatra, rázkódásra, köhögésre fokozódnak a tünetek.

A porckorongsérv általában a kedvezőtlen testtartással járó, tartós statikus terhelés miatt alakul ki, pl.: irodai ülőmunka, napi több órás autóvezetés.

A kezelés minden esetben a diagnózisnak megfelelően, az egyéni adottságok figyelembe vételével zajlik. A kezdeti erős fájdalommal járó, ágynyugalmi szakaszt követően célunk a fájdalmas izomterületek lazítása manuális technikával, majd kíméletes mozgatással és izomerősítéssel a fájdalommentes, szabad aktív mozgás elérése.