Kinesio-tape Kinesio-tape
A teljesítmény- és tömegsport fejlődésével együtt vált a sérülés megelőzésére és kezelésére használt bandázsolás ismertté és kedveltté.
Dévény-módszer Dévény-módszer
A Dévény Speciális manuális technika- Gimnasztika Módszer (DSGM) megalkotója Dévény Anna gyógytornász, aki több mint 30 éve folytatja gyógyító tevékenységét.

Sportoló gyermek

 

A sport fontossága gyermekkorban

 

Az óvodás, vagy iskolás korban megkezdett sportolás, ha kitartóan végzi a gyermek, élete legfantasztikusabb élményeihez juttathatja őt. Ez alatt nemcsak a sportsikereket értjük, hanem önbecsülést, önbizalmat is erősítő dolog egy csapat, klub tagjának lenni. Az edzéseken egy új mozgáselem, technika elsajátítása , valamint a már jól ismertek készségszinten alkalmazása is sikerélménynek számít. Az örömmel végzett testedzés tehát mind a közérzetre, mind az általános egészségi állapotra jótékony hatással van. Ezeket végiggondolva egyértelmű hogy a sportoló gyermekek körében kevesebb a túlsúlyos, jobban tűrik és kezelik a stressz helyzeteket, kitartóak, jobb az önértékelésük.

 

Gyermekkorban az örökmozgó életmóddal sokszor együtt járnak a balesetek: biciklivel elesés, fáról leesés, ajtóhoz odacsukott ujj, valamint a sportolás közben szerzett sérülések, melyeket szintén hosszasan sorolhatnánk.  A gyermekek és fiatalok szervezete még könnyen regenerálódik ugyan, de egy-egy csonttörés, vagy bármilyen komolyabb sérülés utáni hosszú lábadozás, a mozgásképesség lassú helyreállása hátráltatja az iskolai részvételt, kiesnek az edzések és a versenyek. Éppen ezért elsődlegesen fontos a lehető legrövidebb idő alatti gyógyulás a  maximális erőnléti szint visszanyerése érdekében!

 

Sérülésmentes állapotban az alapvetően rugalmas, erős izomzatú, hajlékony gyermekeknél is előfordulhatnak:

  • visszafeszülésre hajlamos izmok
  • izomcsomók
  • egy korábbi sérülésből visszamaradt, részben gyógyult, érzékenyebb izom-ín terület.

A kötött izom ellazult állapotában is rövidebb, kisebb mértékben tud összehúzódni, nehezebben nyújtható. A normál tónusú izom jobban nyújtható, rugalmasabb, nagyobb fokú összehúzódásra képes, így fokozottabban erősíthető, általa dinamikus, robbanékony mozdulatok kivitelezhetők. A rövidült, feszes szakaszok fellazítása nemcsak a hatékony és eredményes edzés szempontjából, hanem a sérülések megelőzése érdekében is kiemelten fontos.

 

Az egyéni állapotnak megfelelő manuális kezeléssel, célzott nyújtással és erősítéssel megadható az a plusz, ami a legjobb teljesítményhez kell!